dinsdag 6 oktober 2015

Een kaart voor Femke!


Een dag na dierendag.....Nou, hier is het elke dag dierendag hoor! En naast het verwennen van onze diertjes genieten we ,ook van elkaar dieren.

Mijn ouders zijn de trotse eigenaars van een Cavalier King Charles: Frido. Ze zijn stapelgek op hem en zien het echt als hun kindje!
En vandaag komt er een kleine pup bij : Femke. Je ziet haar foto op de gemaakte creatie.
Natuurlijk vond ik dat er een kaartje heen moest om haar welkom te heten. En dat is dit kaartje geworden:



De Shape Art Mal Teardrop van Dutch Doobadoo vind ik een mooie mal. Je hebt hierdoor eens een ander vorm kaartje en je kunt er alle kanten mee op.
Kimya heeft allerlei leuke accessoires om het kaartje leuk te versieren.

Ik ben begonnen met het maken van een basis. Je trekt de buitenste rand van de mal om op Kraft papier en knipt dit uit en zo heb je je basiskaart. Dit herhaal je in steeds een slag kleiner op wit en designpapier. En dan kun je beginnen met het versieren van de kaart.




Ik ben begonnen met een stuk natural-mesh-wired band en heb dit horizontaal in het midden van de kaart geplakt. Daarover heb ik in de natural kleur een lint jute gedaan.
Met kleine letterstempeltjes heb ik de naam van de pup gestempeld : Femke.
Met de stempel van hondenpootje hebben we een spoor over de kaart gestempeld. Wat is ie leuk he!
De houten knoopjes van de botjes zijn ook al zo leuk om mee te versieren.



De foto van Femke als mini-pup willen we natuurlijk een blijvende herinnering geven. Ze zijn zo lief als ze zo klein zijn en vaak zijn ze veel te snel groot.
De foto heb ik op een Papieren doily geplakt.
De zijkant heb ik beplakt met bloemetjes. Ik heb de 2 bruine bloemen uit het tule lint rozen geknipt. Het is eigenlijk een lang lint maar als je ze los knipt kun je ze ook als bloemetje gebruiken.
Natuurlijk mag hetgeen ik een groot fan van ben niet ontbreken: het glazen flesje


De mooie kleine labeltjes steken onder de doily vandaan en geven zo een speels effect.
Een bedel van een hondenpootje zorgt ervoor dat het thema hond weer terugkomt. Het lint door het labeltje is burlap lint. Ik heb het doormidden geknipt zodat het wat smaller is. Het lint heb ik vast gemaakt met een klein stukje jute touw


In de linkerhoek heb ik een kraft hartvastgemaakt met een klein houten knijpertje.
Een tekst met welkom en een vlindertje maken het af.

Ik hoop dat jullie dit kaartje leuk vinden. Mijn ouders zullen er vast heel blij mee zijn en als we het gaan brengen kunnen we gelijk een kijkje nemen bij dat kleine pluizige beestje.
Wij gaan lekker genieten van Femke en zullen haar lekker verwennen.

Knutselgroetjes van Lianne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten